Torsdag =)

Tack vare att jag suger på engelska så skrev jag med svenska idag ;)
och svaret på din fråga cilla så har jag ingen aning :D 
ja bara gissade på hur de stavades, + att ja frågade många innan men ingen verkade veta säkert !


Jaa, idag har det varit ganska lugnt.
Som vanligt drömde jag medans väckarn ringde o i drömmer vare :  men... va äre för nå ljud, ah..
o sen kommer man på att de är ens väcklarklocka (i mitt fal mobilen)

Men då vaknade jag, en kvart senare än va ja brukar, o gick och duschade ,
var otroligt snabb i morse, för ja hann tillochmed värma vatten och dricka "varma koppen" och äta en halv macka :)
Sen åkte jag till skolan, och fick reda på att skolverksamhets grejset skulle vara där idag,
och vi skulle vara på brandstation kl. halv 10 =) .
Vi skrev nå papper om droger och alkohol grejs , sen när vi var färdiga med det hade vi Matte,
en genomgång på provet, och jag hade som tur va MVG =)  31,5 p / 35 , mycket slarvfel. men sånt får man räkna med .
efter att vi gått igenom provet bad jag att få prata med Sara (idrottslärarn/Mattelärarn,)
 Och frågade om när jag skulle gå till skolsystern om magen, Och då tyckte hon att jag skulle gå på en gång.
Så jag gick genast ner , och när jag kom dit så kom hon ut och skulle skriva Fika på sin lilla tavla.
Fast hon märkte sedan att jag stod där och tog trevligt emot mig.
Hon presenterade mig för en distrikt läkare om ja minns rätt =) .. som var där och hjälpte till.
Och jag frågade då om ja kunde få en annan tid senare idag,
Men då tyckte hon att det var lika bra att ta det på en gång.
så jag berätta vad problemet var, Hon mätte mig och vägde mig.
Hon kände och tryckte just nedanför revbenen, och frågade om de gjorde ont, men icket de.
vi pratade lite om de , och hur länge jag haft så osv. men hon visste inte va de kunde vara.

Sen efter ett tag så bestämde vi att hon skulle skicka ett meddelande till skolläkarn,
och så skulle hon prata med mig mer efter jag kommit tillbaka från praoen.
Jag sa dels att jag skulle försöka äta mer och träna mera, och titta om de hjälpte.
så vi får väl hoppas att de går bra =) 

Märkte att klockan var halv 10 och gick ganska snabbt till brandstationen, och via de fick jag mjälttugg..
och som tur var hade dom inte gått in än , så vi väntade i ca 3 min och sen kom dom o öppnade,
vi gick in, satt o prata lite om skolan osv i ungefär en timme,
sen hade jag och Ida idrott .. o hon var tvungen o fara hem o hämta sockar.
så jag väntade på henne, o sen gick vi o bytte om o gick ganska snabbt till eljuspåret,
och redan på den lilla biten fick jag mjälttugg igen, och ja berätta för Sara att Skolsystern
inte kom fram till något vad de kunde vara, o så sa hon att ja inte behövde anstränga mig i morgon
på orienteringen, men självklart vill jag de !   jag sa att ja skulle försöka åtminstone.

Sen när den slutade hade vi lunch sen bild. de gick väl ganska bra, =)
sen var det egentligen språk, men .. ärligt tycket jag att min lärare i språk är riktigt dålig.
och jag vet många fler, men hur som haver så orkade jag inte fara på den lektionen,
utan jag åkte hem med en tidigare buss.

Ikväll har jag varit ute och gått en sväng me lissan,
var egentligen tänkt att ja skulle springa/jogga runt lite.
men det blev en enkel promenad ! :)

När jag kom hem igen åt jag middag =) för ungefär 40 minuter sen då,
sen gick jag ner till min älskade Kanin, och han verkade så glad o kelsjuk så jag tog upp honom,
och efter ett tag släppte jag in honom i buren igen, och gissa vad..  jag var helt täckt med hår.
jag kommer säkert att hosta upp flera hårbollar =)


Nu ska ja iväg till Lissan och se idol ! =) jag är lite sen nu, men ja va ju självklart tvungen att skriva de här inlägget (A)
Vill ni ha tag i mig får ni ringa eller smsa =)  

Pusss&Kram / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0